Federlany Minister Transportu Ramsuaer podsumowuje “Plan działania transportu i logistyki” – na pòlnocy kraju czeka jeszcze w kolejce wiele projektòw na ich realizację! 14 spośròd 82 projektòw z krajowego “Planu działania transportu towaròw i logistyki” zostało zrealizowanych, pozostale są w trakcie realizaji lub czekają na ich realizację. Tym stwierdzeniem rozpoczął Federlany Minister Transportu Peter Ramsuaer (CSU), Drugą Krajową Konferncję w Spr. Transportu i Logistyki, ktòra odbyla sie w połowie czerwca. Celem, ktòry minister sobie m.in. wyznaczył jest usprawnienie i odciążenie ruchu drogowego. Ramsauer poprosił spedytoròw, by zajęli się przez kolejne pięć lat tematem ekstra długich ciężaròwek, do ktòrego obecnie prowadzone są badania i pròby terenowe. Drugim ważnym punktem jego działalności jako Minister Transportu, jest rozszerzenie sieci komunikacji i transportu poprzez większy udział transportu kolejowego i rzecznego w “logistycznym łańcuchu”.
Ramsauer mòwi, że transport rzeczny jest prawie niedostrzegalny i dodaje: “z portu w Hamburgu dokonuje się tylko dwa procent transportu towaròw poprzez transport rzeczny, to za mało”. Rozbudowa Billwerder Co innego z transportem kolejowym. Na początku czerwca zostal na przykład rozszerzony o trzecią stację Billwerder, ktòry od strony wschodniej graniczy z portem w Hamburg. Już 28 mln. Eur zainwestowano w ten projekt. Obecnie dokonuje się tam dziennie przeladunkòw i załadunkòw 1300 ciężaròwek. Prognozy przewidują, że tendencja ta będzie rosła do 2000 ciężaròwek dziennie. “Do 2025 roku wzrośnie ilość jednostek ładunkowych z 2,5 do 2,8 mln., w poròwnaniu do roku 2008″ wyjaśnia Ramsauer. Jednak nie wszystkie zalożenia udało się zrealizować planowo. Takie projekty jak, pogłębienie szlaku wodengo Elby, ktòry ma umożliwić dużym statkom handlowym przejście z morza pòłnocnego do Portu w Hamburgu, oddalonego ok. 100 km od ujścia Elby czy budowa trasy “Y-Bahntrasse”, ktora przypomina literę Y i ma łączyć Hamburg– Bremen – Hannover, muszą poczekać jeszcze na realizację. Most Köhlbrand przeciążony Ważne znaczenie ma projekt powstania mostu łączącego autostrady A1 i A7, ktòry ma odciążyć zbudowany w latach siedemdziesiątych most Köhlbranda.
Koszty mają jednak przekroczyć 785 Mln. Eur i dlatego władze Hamburga przesunęły jego realizację na 2016/2017 rok. Kolejną przeszkodą w realizacji powyższych projektòw są protesty organizacji ochrony środowiska (Nabu czy WWF), ktòre obecnie przyjęły postać procesu sąsowego. Ramsauer twierdzi jednak, że zwolennicy pogłębienia szlaku wodnego Elby mają dobre karty przed Sądem Administracyjnym. Planem działania Ministra Ramsauera jest ròwnież zachęcenie młodych ludzi do kształcenia się w kierunku logistycznym. “Dla młodych, ambitnych ludzi, stanowi branża transportowa ciekawe wyzwanie”, mòwi Ramsauer, ktòry objął patronat nach takimi inicjatywami szkolenia w tej dziedzinie, jak “Cześć Przyszłość” czy “Talenty dla Logistyki”. Projekty te są skierowne, nie tylko do specjalistòw w branży logistycznej, ale ròwnież pharmacy in canada do sudentòw kierunkòw logistycznych ze 180 uniwersytetòw i szkòł wyższych Niemiec. By wpierać wspòłpracę między akademickimi ośrodkami szkolenowymi i gospodarką, wprowadził Minister Transportu “Nagrodę Edukacyjną w Transporcie i Logistyce”, ktòra po raz pierwszy ma być przyznana na Trzeciej Krajowej Konferencji Transportu i Logistyki. Poza tym popiera Minister Ramsauer akcję informacyjną przeprowadzaną obecnie w szkołach, by przybliżyć uczniom temat transportu, jego ròżnorodności i możliwości dobrego zawodowego rozwoju w tej branży.
Infolinia
52 352 15 45